Jesteś tutaj: Blog / Jak pomogliśmy sprzedać 48 apartamentów nad Morzem Bałtyckim?
Krzysztof Gawryś

Jak pomogliśmy sprzedać 48 apartamentów nad Morzem Bałtyckim?

16 stycznia, 2022

4,45 mln wyświetleń reklam, ponad 58 tys. unikalnych użytkowników na stronie i wszystkie apartamenty wyprzedane w 8 miesięcy – to w skrócie efekty naszych działań marketingowych dla Silamar Niechorze.

O inwestycji

Silamar Niechorze to pierwsza inwestycja deweloperska zrealizowana przez spółkę SILAMAR SP. Z O.O. SP. J., składającą się przez wspólników o wieloletnim doświadczeniu na rynku turystyki nadmorskiej oraz budownictwa i finansów. Połączenie tych kompetencji zaowocowało kameralnym projektem składającym się z 2 budynków i łącznie 48 całorocznych apartamentów, położonych jedynie 300 metrów od morza. W ofercie dostępne były apartamenty o powierzchni 28 m2, położone na parterze z przynależnymi ogródkami oraz apartamenty 48 m2 wraz z antresolami i balkonami. Cena wynosiła od 8500 zł za m2.

Szczególne gratulacje, należą się spółce Silamar za sprawny przebieg prac budowlanych, Klienci regularnie otrzymywali dokumentację zdjęciową z postępami prac, a same prace budowlane rozpoczęły się przed rozpoczęciem sprzedaży, co było dodatkowym czynnikiem wyróżniającym ofertę na tle konkurencji. Inwestor zadbał również o recepcję w budynku i pomieszczenia magazynowe, ułatwiające świadczenie usług najmu.

Widok-z-gory-silamar-niechorze

Nasza rola

Opracowaliśmy większą część brandingu inwestycji, logo i budowę responsywnej strony internetowej prezentującej walory oraz ofertę. Deweloperzy coraz częściej przekonują się, jak duże znaczenie dla ekspozycji na rynku, mają te elementy. Logo pozwala zawrzeć w jednym znaku obietnicę i opowieść, a wraz z wyraźnymi wizualizacjami i przystępnymi opisami na stronie stanowi wszystko to, czego potrzebuje wymagający klient, by podjąć decyzję o zakupie. Kolejnym obszarem była konfiguracja CRM PipeDrive.

Systemy do zarządzania bazą klientów są kluczowe w branży nieruchomościowej. Lejek sprzedażowy jest tu bardzo wąski. Z początkowych tysięcy osób słyszących o inwestycji czy odwiedzających stronę, finalnie musi znaleźć się kilkudziesięciu chętnych na zakup mieszkań. Dbanie o relacje z tymi, którzy wykazują zainteresowanie, bieżąca komunikacja, wysyłka newsletterów, odpowiedzi na zapytania – bez tego może się nie udać sprzedaż nawet najbardziej atrakcyjnej inwestycji.

apartamenty-na-sprzedaz-niechorze3

Inwestycja sprzedana w 8 miesięcy

Sprzedaż apartamentów w miejscowościach sezonowych rządzi się swoimi prawami. Jest szansa, że ktoś zobaczy banner czy plac budowy w trakcie urlopu i postanowi wrócić za rok już do własnego mieszkania nad morzem, ale większość klientów takich inwestycji szuka przez Internet. Szczególnie w dobie pandemii. Dodatkowo, warto zauważyć, iż na rynku jest już wiele inwestycji, tak na rynku pierwotnym jak i wtórnym oraz występuje moda na wybrane miejscowości, w których ceny transakcyjne są wysokie, a sprzedaż szybka. Niechorze nie jest aż tak pożądanym rynkiem, dlatego wygenerowanie sprzedaży, wymagało intensywnego korzystania z różnych kanałów marketingowych.

Skupiliśmy się na kilku działaniach, które razem przyniosły oczekiwane efekty sprzedażowe. Oto, co mogliśmy zaoferować klientowi pod kątem jego „widoczności” w Google:

1. Odpowiednią optymalizację strony – to od tego zależą organiczne wyniki wyszukiwania. Po naszej stronie był dobór słów kluczowych, które pozwolą znaleźć inwestycję.

2. Konfiguracja kampanii Google Ads dzięki temu informacja o inwestycji pojawiała się nie tylko organicznie, ale również w najbardziej widocznym miejscu – nad wynikami wyszukiwania i sieci reklamowej Google. Korzystaliśmy z szeregu form: reklamy słowne, graficzne, remarketing, reklamy targetowane na różne słowa kluczowe oraz lokalizacje.

3. Analiza rekomendacji Google – znając dobrze mechanizm rekomendacji Google, można dopasować treść reklam do aktualnych trendów, zachowania użytkowników oraz działań konkurencji.

4. Optymalizacja reklam – Google Ads to jedno z najważniejszych narzędzi reklamowych. Nawet przy niskim budżecie można tworzyć reklamy, następnie obserwować ilość interakcji dla każdego wariantu i na bieżąco modyfikować ich treść tak, by finalnie emitować tylko najbardziej skuteczny przekaz.

5. Porady dotyczące portalu OTO-DOM i innych branżowych – zasięgowe portale z nieruchomościami bazują często na ruchu pochodzącym z tzw. long tail, czyli dokładnych, złożonych zapytań do wyszukiwarki Google. Serwisy te generują podstrony, nie tylko wynikające ze struktury portalu jak np. Mieszkania – Na Sprzedaż – Sopot, ale również różne kombinacje słów kluczowych np. Mieszkania na sprzedaż nad morzem. Aby wyświetlać ofertę szerzej, należy dobrać odpowiednie tytuły.

Efekt? Inwestycja została wyprzedana zgodnie z harmonogramem w około 8 miesięcy, co nie jest regułą w przypadku nadmorskich apartamentów inwestycyjnych rozliczanych na stawce VAT 23%. Zapraszamy do kontaktu, jeśli chcą Państwo wypracować podobne wyniki dla swojej inwestycji.

apartamenty-na-sprzedaz-niechorze5

apartamenty-na-sprzedaz-niechorze4

apartamenty-na-sprzedaz-niechorze2