Jak pomogliśmy sprzedać 48 apartamentów nad Morzem Bałtyckim?
4,45 mln wyświetleń reklam, ponad 58 tys. unikalnych użytkowników na stronie i wszystkie apartamenty wyprzedane w 8 miesięcy – to w skrócie efekty naszych działań marketingowych dla Silamar Niechorze.
O inwestycji
Silamar Niechorze to pierwsza inwestycja deweloperska zrealizowana przez spółkę SILAMAR SP. Z O.O. SP. J., składającą się przez wspólników o wieloletnim doświadczeniu na rynku turystyki nadmorskiej oraz budownictwa i finansów. Połączenie tych kompetencji zaowocowało kameralnym projektem składającym się z 2 budynków i łącznie 48 całorocznych apartamentów, położonych jedynie 300 metrów od morza. W ofercie dostępne były apartamenty o powierzchni 28 m2, położone na parterze z przynależnymi ogródkami oraz apartamenty 48 m2 wraz z antresolami i balkonami. Cena wynosiła od 8500 zł za m2.
Szczególne gratulacje, należą się spółce Silamar za sprawny przebieg prac budowlanych, Klienci regularnie otrzymywali dokumentację zdjęciową z postępami prac, a same prace budowlane rozpoczęły się przed rozpoczęciem sprzedaży, co było dodatkowym czynnikiem wyróżniającym ofertę na tle konkurencji. Inwestor zadbał również o recepcję w budynku i pomieszczenia magazynowe, ułatwiające świadczenie usług najmu.
Nasza rola
Opracowaliśmy większą część brandingu inwestycji, logo i budowę responsywnej strony internetowej prezentującej walory oraz ofertę. Deweloperzy coraz częściej przekonują się, jak duże znaczenie dla ekspozycji na rynku, mają te elementy. Logo pozwala zawrzeć w jednym znaku obietnicę i opowieść, a wraz z wyraźnymi wizualizacjami i przystępnymi opisami na stronie stanowi wszystko to, czego potrzebuje wymagający klient, by podjąć decyzję o zakupie. Kolejnym obszarem była konfiguracja CRM PipeDrive.
Systemy do zarządzania bazą klientów są kluczowe w branży nieruchomościowej. Lejek sprzedażowy jest tu bardzo wąski. Z początkowych tysięcy osób słyszących o inwestycji czy odwiedzających stronę, finalnie musi znaleźć się kilkudziesięciu chętnych na zakup mieszkań. Dbanie o relacje z tymi, którzy wykazują zainteresowanie, bieżąca komunikacja, wysyłka newsletterów, odpowiedzi na zapytania – bez tego może się nie udać sprzedaż nawet najbardziej atrakcyjnej inwestycji.
Inwestycja sprzedana w 8 miesięcy
Sprzedaż apartamentów w miejscowościach sezonowych rządzi się swoimi prawami. Jest szansa, że ktoś zobaczy banner czy plac budowy w trakcie urlopu i postanowi wrócić za rok już do własnego mieszkania nad morzem, ale większość klientów takich inwestycji szuka przez Internet. Szczególnie w dobie pandemii. Dodatkowo, warto zauważyć, iż na rynku jest już wiele inwestycji, tak na rynku pierwotnym jak i wtórnym oraz występuje moda na wybrane miejscowości, w których ceny transakcyjne są wysokie, a sprzedaż szybka. Niechorze nie jest aż tak pożądanym rynkiem, dlatego wygenerowanie sprzedaży, wymagało intensywnego korzystania z różnych kanałów marketingowych.
Skupiliśmy się na kilku działaniach, które razem przyniosły oczekiwane efekty sprzedażowe. Oto, co mogliśmy zaoferować klientowi pod kątem jego „widoczności” w Google:
1. Odpowiednią optymalizację strony – to od tego zależą organiczne wyniki wyszukiwania. Po naszej stronie był dobór słów kluczowych, które pozwolą znaleźć inwestycję.
2. Konfiguracja kampanii Google Ads – dzięki temu informacja o inwestycji pojawiała się nie tylko organicznie, ale również w najbardziej widocznym miejscu – nad wynikami wyszukiwania i sieci reklamowej Google. Korzystaliśmy z szeregu form: reklamy słowne, graficzne, remarketing, reklamy targetowane na różne słowa kluczowe oraz lokalizacje.
3. Analiza rekomendacji Google – znając dobrze mechanizm rekomendacji Google, można dopasować treść reklam do aktualnych trendów, zachowania użytkowników oraz działań konkurencji.
4. Optymalizacja reklam – Google Ads to jedno z najważniejszych narzędzi reklamowych. Nawet przy niskim budżecie można tworzyć reklamy, następnie obserwować ilość interakcji dla każdego wariantu i na bieżąco modyfikować ich treść tak, by finalnie emitować tylko najbardziej skuteczny przekaz.
5. Porady dotyczące portalu OTO-DOM i innych branżowych – zasięgowe portale z nieruchomościami bazują często na ruchu pochodzącym z tzw. long tail, czyli dokładnych, złożonych zapytań do wyszukiwarki Google. Serwisy te generują podstrony, nie tylko wynikające ze struktury portalu jak np. Mieszkania – Na Sprzedaż – Sopot, ale również różne kombinacje słów kluczowych np. Mieszkania na sprzedaż nad morzem. Aby wyświetlać ofertę szerzej, należy dobrać odpowiednie tytuły.
Efekt? Inwestycja została wyprzedana zgodnie z harmonogramem w około 8 miesięcy, co nie jest regułą w przypadku nadmorskich apartamentów inwestycyjnych rozliczanych na stawce VAT 23%. Zapraszamy do kontaktu, jeśli chcą Państwo wypracować podobne wyniki dla swojej inwestycji.