LG zamyka globalny dział produkcji smartfonów. Czyli kilka słów o tym, że nawet globalne koncerny muszą rewidować swoje strategie biznesowe.
LG, koncert elektroniczny z Korei Południowej generujący przychody ponad 53 mld dolarów rocznie, poinformował oficjalnie o zakończeniu produkcji smartfonów. Jak donosi amerykański Forbes LG był 3 producentem na tym rynku, stanowiącym około 11 % sprzedaży smartfonów w tym kraju.
Sam biznes, nie był jednak rentowny przez 6 kolejnych lat, notując ponad 4,5 miliarda strat i nie będąc w stanie wybrać odpowiedniego segmentu rynku między produktami Apple, Samsung a rozwijającymi się chińskimi markami jak Xiaomi, Huawei i Oppo. Duża konkurencja, kryzysy wizerunkowe i jakościowe, globalna trudność w dostępie do elementów produkcyjnych złożyły się na brak rentowności i podjęcie decyzji o całkowitym zamknięciu działu mobilnego.
Firma mimo tych strat, w ogólnym rozrachunku uzyskała w 2019 roku najwyższe przychody w historii oraz ustaliła strategię rozwoju w najbardziej obiecujących biznesowo kierunkach: komponenty pojazdów elektrycznych, IOT, smart home, sztuczna inteligencja oraz w swoich klasycznych działach (rtv, agd) w których od lat bardzo dobrze sobie radzi.
Czego możemy się z tej informacji nauczyć?
Obserwując rynek marketingowy, istnieje tendencja do komunikowania iż działania reklamowe pozwolą rozwinąć dynamicznie każdy biznes, że Klienci pojawią się w postępie geometrycznym wraz ze zwiększaniem zasięgu i uruchamianiem kolejnych kanałów dotarcia.
LG, korzystał z usług najlepszych agencji reklamowych, marketingowych oraz firm informatycznych na świecie. Z pewnością mógł sobie pozwolić na złożone kampania w Google ADS, Social Media, content marketing, video marketing i lokowanie produktów. Osiągnął aż 11 % wartości rynku w USA, a mimo to zrezygnował.
Ta informacja udowadnia, że sukces firmy zależy od wielu czynników, nie tylko od marketingu ale od możliwości całej organizacji, od działu koncepcyjnego, produkcji, zarządzania, sprzedaży, R&D, zarządu, misji i wizji przedsiębiorstwa, konkurencji i otoczenia formalno-prawnego.
Firmy zajmujące się marketingiem w Internecie powinny poszerzać swoją ofertę o kompleksową analizę biznesową i doradztwo, pracować bliżej biznesu swoich Klientów, tylko wtedy można osiągnąć prawdziwy sukces i z pewnością nie można tego zrobić w czasie kilku godzin roboczych miesięcznie. W ogólnym rozrachunku, należy przygotować się na dużo bliższą i wielowątkową współpracę nad rozwojem biznesu. Włączenie kilku reklam w dzisiejszych czasach już nie wystarcza.
Źródło: Forbes.com